O nas

Canti Spazializzati - cykl warsztatowo-koncertowy

fot. Wojciech Chrubasik

Daniel Brożek i Marta Konieczna, fot. Wojciech Chrubasik

Prowadzona od roku 2018 inicjatywa poświęcona teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji dźwiękowych stworzonych dla wielokanałowego nagłośnienia. Łączy ideę prezentacji nowych projektów muzycznych z umożliwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspektów kompozycji dźwiękowej i stworzeniem platformy współpracy pomiędzy młodymi muzykami, kompozytorami i artystami dźwiękowymi.

Ninejszy serwis jest platformą streamingową powzwlającą na odsłuch przestrzenych utworów przygtowanych przez artystów/ki zaproszonych do udziału w naszych wydarzeniach. Każdy utwór jest dostępny w dwóch wersjach – bianuralnej i wielokanałowej. Wersja binaualna najlepiej odaje efekty dźwięku przestrzennego w odsłuchu słuchawkowym, ale też na zwykłych głosnikach stereofonicznych (2 głośniki) będzie dobrze słuchać. Wersja wielokanałowa jest przeznaczona dla systemów surround, poszechnie nazywanych kinem domowy, – czyli układów głosników 5.1 i 7.1, jak i soundbarów.

Obecnie projekt współtworzą:
Kurator: Daniel Brożek
Producentka, PR, współpraca kuratorska: Marta Konieczna
Realizacja dźwięku: Jędrzej Borowski
Identyfikacja wizualna: Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski + Gilbert Schneider
Strona WWW: Michał Szota
Organizator: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich
Partnerzy: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

W latach poprzednich w zespole Canti Spazializzati pracowali: Martyna Woch, Mateusz Sabela, Joanna Sokalska, Jan Chrzan, Emilia Konwerska.

W latach 2019-2023 organizatorką cyklu była Fundacja PozyTYwka

Cykl jest współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia | www.wroclaw.pl oraz w ramach funduszy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.

Spacery dźwiękowe

Platforma Echoes

Seria spacerów dźwiękowych stworzonych na platfrmie poszerzonech rzeczywistości (XR), przeznaczonych do samodzielnego odbycia wraz ze smartfonem i słuchawkami (można też słuchać na głośniczku, ale lepiej nie hałasować nadmiernie w miejscach. w które Was zapraszamy). By odby spacer należy zainstalować na smartfnie aplikację Echoes, następnie kliknąć w link wybranego spaceru i nacisnąć „STREAM WALK”.

Pola irygacyjne

Studium ekoaustyczne Wrocławskich Pól Irygacyjnych

Na Pola Irygacyjne zaprosiła nas w 2021 roku Katarzyna Roj. W ramach przygotoać do wystawy powstało słuchowisko ŚWIT. W roku 2022 rozpoczęlismy stały nasłuch audiosfery pół irygacyjnych i badać wpływ na środowisko naturalne zanieczyszczenia hałasem z pobliskich polom Obwodnicy Autostradowej Wrocławia, drogi szybkiego ruchu S5, lotniska Szymanów, oraz linii kolejowych. Prezentuemy wybór automatycznych nagrań terenowych proadzonych w trybie 24/7 przez cały rok kalendarzowy 2022.

24.11.2018
Canti Spazializzati #4

Czwarta edycja to nasza pierwsza wizyta w Sali Kameralnej wrocławskiego Impartu i próba użycia oktofonicznego systemu nagłośnieniowego. W programie mamy debiut duetu _ – _ – _, stawiających odważne kroki młodych wrocławskich DJ’ek i DJ’ów w autorskiej formie wizualno-dźwiękowej. Goście z Krakowa – również duet MUKA to wschodząca gwiazda oficyn Mik.Musik. i Audile Snow Paszka oraz K-cha, artystka wizualna i dźwiękowa. Przedstawiciele wrocławskiej sceny konceptualnej post-improwizacji – Michał Biel i Michał Sember – przygotowali nowe utwory elektroakustyczne, oparte nie tylko na technikach spatializacji, ale i niecodziennych użyciach instrumentów akustycznych. Przed koncertami Jan Topolski poprowadził rozmowę wokół najnowszego numeru magazynu Glissando poświęconego radio artowi.

PROGRAM:

Michał Biel – live
_-_-_ – live
Michał Sember – live
MUKA – live

O ARTYST(K)ACH:

Michał J. Biel

Wrocławski saksofonista i kompozytor. Swoje prace w znacznym stopniu opiera na samym procesie formowania dźwięku, powtarzaniu i utrwalaniu pewnych zjawisk dostosowanych lub inspirowanych właściwościami akustycznymi instrumentu oraz danej przestrzeni. Na wciąż pogłębiających się zakolach wyobraźni porusza temat idei czysto estetycznego doświadczenia dźwiękowego, stawiając fizyczną obecność dźwięku jako główną wartość. Aktualnie korzysta z uroków Rytmisk Musikkonservatorium w Kopenhadze, komponuje,nagrywa oraz improwizuje z przedstawicielami tamtejszej sceny. Ściśle związany z Wrocławiem oraz Poznaniem. Współtworzy grupy takie jak: Bachorze, Cococlock, BIELGAARD , Monolith Trio, trio performatywne z tancerzem butoh Michiyasu Furutani oraz mezzosopranistką Yuri Mizobuchi. Instrument przewodni: saksofon barytonowy.

soundcloud artysty

MUKA

Paszka + K-cha = MUKA (?) sound collage (?) idm (?) Ogólnie Kacha jest z Gliwic, a Szymon z Krakowa. Projekt powstał pod wpływem wieczorków muzycznych, kiedy to odsłuchiwaliśmy sobie kasetki z eksperymentalną elektroniką. Muzykę robimy spontanicznie w domku.

soundcloud duetu

Michał Sember

Urodził się w Środzie Śląskiej, mieszka we Wrocławiu. Od ponad dekady gra muzykę improwizowaną w różnych składach. Zazwyczaj korzysta z gitary elektrycznej, przedmiotów i głosu. Miał okazję współpracować z takimi artystami jak Paulina Owczarek, Agusti Fernandez, Michał Biel, Adam Webster, Mateusz Rybicki, Paweł Doskocz, a także z muzykami z łódzkiego kolektywu Dźwięk-Bud. Jest członkiem redakcji muzycznej Akademickiego Radia LUZ, gdzie prowadzi autorską audycję Tembr o muzyce eksperymentalnej. Jako Siemper bierze udział w rapowych bitwach freestyle a jako repmeis gra DJ sety i produkuje komputerowe piosenki.

bandcamp artysty

_ – _ –

_ dezorientowanie
-orientowanie
_ narzucanie kadru
-nastawianie uszu
_ cisza jako pauza
-cisza po pauzie
_ – _ – _ = Pfff (https://www.mixcloud.com/…/luz_air-21-pff-dj-set-live…/) + Tasiemiec (https://www.facebook.com/audycjatasiemiec/)

O WYDARZENIU:

Koncert odbył się 24 listopada 2018 roku w Sali Kameralnej Impart Centrum.

Wydarzenie na Facebooku.

ZESPÓŁ:

Kurator: Daniel Brożek
Plakat: Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski

Krajowy Plan Odbudowy. Rzeczpospolita Polska. Sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU