Canti Spazializzati to cykl warsztatowo-koncertowy poświęcony teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania / spatlializacji kompozycji dźwiękowych, osadzony w przestrzeni i kwadro/oktofonicznym systemie nagłośnieniowym klubu PROZA. Jest to kontynuacja idei Canti Illuminati Festivalu skupionego na prezentacji nowych zjawisk w muzyce elektronicznej oraz wrocławskiej tradycji kwadrofonicznej (prezentowanej w rozbudowanym programie podczas 14. edycji Sceny Dźwiękowej Przeglądu Sztuki Survival. Podczas pierwszej edycji premierowe kompozycje przestrzenne zaprezentowali: Jędrzej Borowski, Eisberg, Beniamin Głuszek, Hubert Kostkiewicz.
Wieczór otworzyła projekcja czterokanałowej kompozycji Tomasza Sikorskiego „Samotność dźwięków” (1975) – utworu zrealizowanego w Ośrodku Muzyki Elektronicznej Columbia-Princeton. Odmiennego od powszechnie kojarzonych z okresem wysypu produkcji radiowych studiów eksperymentalnych (lata 1968-75, również w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia), wyraźnie odchodzącego od konkretnego materiału dźwiękowego, skupionego na kreacji wyimaginowanej przestrzeni akustycznej.
PROGRAM:
Jędrzej Borowski – 01
Beniamin Głuszek – QuadrEEGphony
Hubert Kostkiewicz – Emergetyki
Eisberg – 04
O ARTYSTACH:
Jędrzej Borowski
Inżynier dźwięku, artysta dźwiękowy, performer. Od 2014 roku związany ze śląską sceną muzyki elektronicznej. Swoją twórczość prezentował w ramach wydarzeń Biura Dźwięku Katowice, Canti Spazializzati oraz Przeglądu Sztuki Survival. Tworzy improwizowane słuchowiska i kolaże oparte na nagran iach terenowych oraz znalezionych i splądrowanych dźwiękach. Nakładem wydawnictwa Pionierska Records wydał dwie kasety – “Układy niestabilne” zawierające nagranie live-actu z roku 2016, oraz zbiór nagrań terenowych z Tokio z roku 2018.
Beniamin Głuszek
Twórca instalacji dźwiękowych, teoretyk muzyki. Główny przedmiot jego zainteresowań stanowi udźwiękowienie elektrycznej czynności ludzkiego mózgu (EEG). Swoje prace prezentował w Czechach, Holandii, Szkocji i Polsce – m.in. na festiwalach „Warszawska Jesień”, „AudioArt”, podczas Przeglądu Sztuki „Survival”.
https://www.polskieradio.pl/8/2565/Artykul/2030150,Fale-mozgowe-w-sztuce-i-medycynie?
Jan Eisberg
W kompozycjach wykorzystuje na ogół niepożądane, zazwyczaj odfiltrowywane dźwięki, takie jak szumy taśmy oraz zwarcia elektryczne. Swoją płytę „U A I”, wydaną w nieistniejącej już wytwórni BDTA nagrał między innymi w oparciu o właśnie tego typu dźwięki, rozszerzone o brzmienie małych syntezatorów. W kompozycjach posiłkuje się również nagraniami terenowymi na taśmie i drobnymi wycinkami z kaset audio znalezionych na placach po opustoszałych bazarach.
https://bdta.bandcamp.com/album/u-a-i
Hubert Kostkiewicz
Gitarzysta zespołu KURWS, z którym zagrał kilkaset koncertów i wydał trzy płyty. Zaangażowany także w w szereg innych, choćby takich jak Pustostany czy Polaroid Android. Od niedawna daje także upust fascynacji abstrakcyjną muzyką elektroakustyczną i improwizowaną. Na koncertach występował m.in. z Łukaszem Rychlickim, Maciem Morettim, Piotrem Łyszkiewiczem i Erickiem Wongiem. Jest też aktywistą i animatorem kultury i jednym z najbardziej doświadczonych organizatorów koncertów we Wrocławiu.
O KONCERCIE:
Historyczny, pierwszy koncert Canti Spazializzati miał miejsce 17 marca 2018 roku w klubokawiarni PROZA.














