O nas

Canti Spazializzati - cykl warsztatowo-koncertowy

fot. Wojciech Chrubasik

Daniel Brożek i Marta Konieczna, fot. Wojciech Chrubasik

Prowadzona od roku 2018 inicjatywa poświęcona teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji dźwiękowych stworzonych dla wielokanałowego nagłośnienia. Łączy ideę prezentacji nowych projektów muzycznych z umożliwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspektów kompozycji dźwiękowej i stworzeniem platformy współpracy pomiędzy młodymi muzykami, kompozytorami i artystami dźwiękowymi.

Ninejszy serwis jest platformą streamingową powzwlającą na odsłuch przestrzenych utworów przygtowanych przez artystów/ki zaproszonych do udziału w naszych wydarzeniach. Każdy utwór jest dostępny w dwóch wersjach – bianuralnej i wielokanałowej. Wersja binaualna najlepiej odaje efekty dźwięku przestrzennego w odsłuchu słuchawkowym, ale też na zwykłych głosnikach stereofonicznych (2 głośniki) będzie dobrze słuchać. Wersja wielokanałowa jest przeznaczona dla systemów surround, poszechnie nazywanych kinem domowy, – czyli układów głosników 5.1 i 7.1, jak i soundbarów.

Obecnie projekt współtworzą:
Kurator: Daniel Brożek
Producentka, PR, współpraca kuratorska: Marta Konieczna
Realizacja dźwięku: Jędrzej Borowski
Identyfikacja wizualna: Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski + Gilbert Schneider
Strona WWW: Michał Szota
Organizator: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich
Partnerzy: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

W latach poprzednich w zespole Canti Spazializzati pracowali: Martyna Woch, Mateusz Sabela, Joanna Sokalska, Jan Chrzan, Emilia Konwerska.

W latach 2019-2023 organizatorką cyklu była Fundacja PozyTYwka

Cykl jest współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia | www.wroclaw.pl oraz w ramach funduszy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.

Spacery dźwiękowe

Platforma Echoes

Seria spacerów dźwiękowych stworzonych na platfrmie poszerzonech rzeczywistości (XR), przeznaczonych do samodzielnego odbycia wraz ze smartfonem i słuchawkami (można też słuchać na głośniczku, ale lepiej nie hałasować nadmiernie w miejscach. w które Was zapraszamy). By odby spacer należy zainstalować na smartfnie aplikację Echoes, następnie kliknąć w link wybranego spaceru i nacisnąć „STREAM WALK”.

Pola irygacyjne

Studium ekoaustyczne Wrocławskich Pól Irygacyjnych

Na Pola Irygacyjne zaprosiła nas w 2021 roku Katarzyna Roj. W ramach przygotoać do wystawy powstało słuchowisko ŚWIT. W roku 2022 rozpoczęlismy stały nasłuch audiosfery pół irygacyjnych i badać wpływ na środowisko naturalne zanieczyszczenia hałasem z pobliskich polom Obwodnicy Autostradowej Wrocławia, drogi szybkiego ruchu S5, lotniska Szymanów, oraz linii kolejowych. Prezentuemy wybór automatycznych nagrań terenowych proadzonych w trybie 24/7 przez cały rok kalendarzowy 2022.

Ósma odsłonę Canti Spazializzati znalazła swą przestrzeń w pięknej Sali Kinowej Centrum Technologii Audiowizualnych, która za czasów działania Wytwórni pełniła funkcję studia nagraniowego i miejsca do kolaudacji. Koncert rozpoczął film dokumentalny „HOW TO DESTROY TIME MACHINES” o praktyce twórczej Jepha Jermana, w reżyserii Jacka Piotra Bławuta, z brawurowo zrealizowaną wielokanałową ścieżką dźwiękową.
Jeph Jerman – improwizujący muzyk i konstruktor obiektów dźwiękowych, autor ponad 50 albumów z muzyką eksperymentalną. Współpracował mi. n. z Tim Barnes, Greg Davis, Taku Sugimoto, Jon Mueller, Lawrence English, John Hudak, Aaron Dilloway.
http://ribexibalba.com/jj/

PROGRAM:

Magdalena Gorwa – Mrok_i!
Krzysztof Cybulski – Modular Process Music
Beniovska, Hubert Kostkiewicz – VR
Wilhelm Bras – Atomic Gardening – Quadrophonic Live (Excerpts)

O UTWORACH:

Magdalena Gorwa
Mrok_i!

Podczas koncertu Magdalena Gorwa zaprezentowała kwadrofoniczna kompozycję elektroakustyczny ” Mrok_i „.
„- Wiesz, co mi przypomina moje życie?
– No?
– Kostkę lodu rzuconą na rozpaloną blachę pieca; topnieje na moich oczach, a ja nic nie mogę zrobić.”
Jarosław Borszewicz, „Mroki”.

Krzysztof Cybulski
Modular Process Music

Podczas koncertu Krzyszof Cybulski wykonał liveact kwadrofoniczny bazujący na projekcie MODULAR PROCESS MUSIC – własnej konstrukcji obiektach dźwiękowych komunikujących się pomiędzy sobą poprzez sam dźwięk, w taki sam sposób jak muzycyi mprowizujący. W przeciwieństwie do typowego syntezatora modułowego, zamiastłączenia modułów za pomocą kabli krosowych, każdy instrument ma głośnik i mikrofon konferencyjny, dzięki czemu mogą słuchać się nawzajem lub innych dźwięków zewnętrznych. Niektóre instrumenty są sterowane tylko dźwiękiem, inne mogą być również sterowane ręcznie. Instrumenty zostały zaprojektowane tak, aby ich interakcje i proces tworzenia dźwięku były wyraźnie widoczne i zrozumiałe dla publiczności – wizualne sprzężenie zwrotne zapewnia mechaniczny ruch elementów.

Beniovska, Hubert Kostkiewicz
VR

Znani z poprzednich edycji Beniovska (#5, #3, #2) i Kostkiewicz (#1) w premierowym duecie.

O ARTYST(K)ACH:

Krzysztof Cybulski

Kompozytor i artysta dźwiękowy, twórca muzyki elektroakustycznej, interaktywnych obiektów dźwiękowych oraz instalacji. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Współtwórca grupy panGenerator traktującej sztukę nowych mediów jako laboratorium przyszłości. Laureat Prix Ars Electronica 2017 w kategorii „digital musics & sound art”. Projekty realizował wspólnie z Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Slawomir Wojciechowski.

strona www

Beniovska

Przedstawicielka sceny techno i acid house w Polsce, kiedy trochę szumi lubi też puścić Bajm. Kiedy nie miksuje mikserem, zajmuje się produkcją i multidyscyplinarnymi projektami młodego artystycznego ciała w Polsce. Członkini kolektywu Gnojki. Grała live acty i dead sety w lokalnych klubach w Polsce i na Islandii. Aktualnie zagłębia się w tajniki field recordingu tworząc przy tym intrygujące dźwiękowe opowieści.

soundcloud artystki

Hubert Kostkiewicz

Gitarzysta zespołu KURWS, z którym zagrał kilkaset koncertów i wydał trzy płyty. Zaangażowany także w w szereg innych, choćby takich jak Pustostany czy Polaroid Android. Od niedawna daje także upust fascynacji abstrakcyjną muzyką elektroakustyczną i improwizowaną. Na koncertach występował m.in. z Łukaszem Rychlickim, Maciem Morettim, Piotrem Łyszkiewiczem i Erickiem Wongiem. Jest też aktywistą i animatorem kultury i jednym z najbardziej doświadczonych organizatorów koncertów we Wrocławiu.

Paweł Kulczyński

Muzyk, eksperymentator i artysta dźwiękowy, autor koncertów plenerowych, instalacji dźwiękowych oraz muzyki teatralnej. Używa złożonych metod syntezy, kompozycji i projekcji dźwięku przestrzennego, prowadzi warsztaty i spacery dźwiękowe. Zainteresowany jest społecznym i przestrzennym aspektem muzyki, fenomenologią audiosfery, akustyką, zdarzeniami losowymi i konceptualizmem. Tworzy elektroniczną muzykę awangardową na przecięciu gatunków, o trudnym do zidentyfikowania idiomie. Jego najnowsze prace zawierają wątki masowego wymierania, żałoby planetarnej i kryzysu klimatycznego. Współpracuje z wiodącymi festiwalami oraz instytucjami w Polsce i zagranicą. Występował m.in. na festiwalach: Unsound w Krakowie, Nowym Jorku, Toronto i Bishkeku, Sacrum Profanum, CTM Berlin, Primavera Sound i Gwangju Biennale.

strona www

Magdalena Gorwa

Kompozytorka eksperymentująca z nowymi środkami wyrazu muzyki elektronicznej i nowych mediów. Studiuje kompozycje na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, laureatka wielu konkursów kompozytorskich, brała udział w kursach pod okiem m.in. Grażyny Pstrokońskiej–Nawratil i Johannesa Kreidlera. Komponuje również dla teatru.

soundcloud

O WYDARZENIU:

Koncert wraz z projekcją filmu odbył się 16 listopada 2019 roku w Sali Kinowej Centrum Technologii Audiowizualnych.

Wydarzenie Facebook.

ZESPÓŁ:

kurator: Daniel Brożek
plakat Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski
organizator: Fundacja pozyTYwka
współorganizator: Centrum Technologii Audiowizualnych
Cykl współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia

Krajowy Plan Odbudowy. Rzeczpospolita Polska. Sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU