Ósma odsłonę Canti Spazializzati znalazła swą przestrzeń w pięknej Sali Kinowej Centrum Technologii Audiowizualnych, która za czasów działania Wytwórni pełniła funkcję studia nagraniowego i miejsca do kolaudacji. Koncert rozpoczął film dokumentalny „HOW TO DESTROY TIME MACHINES” o praktyce twórczej Jepha Jermana, w reżyserii Jacka Piotra Bławuta, z brawurowo zrealizowaną wielokanałową ścieżką dźwiękową.
Jeph Jerman – improwizujący muzyk i konstruktor obiektów dźwiękowych, autor ponad 50 albumów z muzyką eksperymentalną. Współpracował mi. n. z Tim Barnes, Greg Davis, Taku Sugimoto, Jon Mueller, Lawrence English, John Hudak, Aaron Dilloway.
http://ribexibalba.com/jj/
PROGRAM:
Magdalena Gorwa – Mrok_i!
Krzysztof Cybulski – Modular Process Music
Beniovska, Hubert Kostkiewicz – VR
Wilhelm Bras – Atomic Gardening – Quadrophonic Live (Excerpts)
O UTWORACH:
Magdalena Gorwa
Mrok_i!
Podczas koncertu Magdalena Gorwa zaprezentowała kwadrofoniczna kompozycję elektroakustyczny ” Mrok_i „.
„- Wiesz, co mi przypomina moje życie?
– No?
– Kostkę lodu rzuconą na rozpaloną blachę pieca; topnieje na moich oczach, a ja nic nie mogę zrobić.”
Jarosław Borszewicz, „Mroki”.
Krzysztof Cybulski
Modular Process Music
Podczas koncertu Krzyszof Cybulski wykonał liveact kwadrofoniczny bazujący na projekcie MODULAR PROCESS MUSIC – własnej konstrukcji obiektach dźwiękowych komunikujących się pomiędzy sobą poprzez sam dźwięk, w taki sam sposób jak muzycyi mprowizujący. W przeciwieństwie do typowego syntezatora modułowego, zamiastłączenia modułów za pomocą kabli krosowych, każdy instrument ma głośnik i mikrofon konferencyjny, dzięki czemu mogą słuchać się nawzajem lub innych dźwięków zewnętrznych. Niektóre instrumenty są sterowane tylko dźwiękiem, inne mogą być również sterowane ręcznie. Instrumenty zostały zaprojektowane tak, aby ich interakcje i proces tworzenia dźwięku były wyraźnie widoczne i zrozumiałe dla publiczności – wizualne sprzężenie zwrotne zapewnia mechaniczny ruch elementów.
Beniovska, Hubert Kostkiewicz
VR
Znani z poprzednich edycji Beniovska (#5, #3, #2) i Kostkiewicz (#1) w premierowym duecie.
O ARTYST(K)ACH:
Krzysztof Cybulski
Kompozytor i artysta dźwiękowy, twórca muzyki elektroakustycznej, interaktywnych obiektów dźwiękowych oraz instalacji. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Współtwórca grupy panGenerator traktującej sztukę nowych mediów jako laboratorium przyszłości. Laureat Prix Ars Electronica 2017 w kategorii „digital musics & sound art”. Projekty realizował wspólnie z Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Slawomir Wojciechowski.
Beniovska
Przedstawicielka sceny techno i acid house w Polsce, kiedy trochę szumi lubi też puścić Bajm. Kiedy nie miksuje mikserem, zajmuje się produkcją i multidyscyplinarnymi projektami młodego artystycznego ciała w Polsce. Członkini kolektywu Gnojki. Grała live acty i dead sety w lokalnych klubach w Polsce i na Islandii. Aktualnie zagłębia się w tajniki field recordingu tworząc przy tym intrygujące dźwiękowe opowieści.
Hubert Kostkiewicz
Gitarzysta zespołu KURWS, z którym zagrał kilkaset koncertów i wydał trzy płyty. Zaangażowany także w w szereg innych, choćby takich jak Pustostany czy Polaroid Android. Od niedawna daje także upust fascynacji abstrakcyjną muzyką elektroakustyczną i improwizowaną. Na koncertach występował m.in. z Łukaszem Rychlickim, Maciem Morettim, Piotrem Łyszkiewiczem i Erickiem Wongiem. Jest też aktywistą i animatorem kultury i jednym z najbardziej doświadczonych organizatorów koncertów we Wrocławiu.
Paweł Kulczyński
Muzyk, eksperymentator i artysta dźwiękowy, autor koncertów plenerowych, instalacji dźwiękowych oraz muzyki teatralnej. Używa złożonych metod syntezy, kompozycji i projekcji dźwięku przestrzennego, prowadzi warsztaty i spacery dźwiękowe. Zainteresowany jest społecznym i przestrzennym aspektem muzyki, fenomenologią audiosfery, akustyką, zdarzeniami losowymi i konceptualizmem. Tworzy elektroniczną muzykę awangardową na przecięciu gatunków, o trudnym do zidentyfikowania idiomie. Jego najnowsze prace zawierają wątki masowego wymierania, żałoby planetarnej i kryzysu klimatycznego. Współpracuje z wiodącymi festiwalami oraz instytucjami w Polsce i zagranicą. Występował m.in. na festiwalach: Unsound w Krakowie, Nowym Jorku, Toronto i Bishkeku, Sacrum Profanum, CTM Berlin, Primavera Sound i Gwangju Biennale.
Magdalena Gorwa
Kompozytorka eksperymentująca z nowymi środkami wyrazu muzyki elektronicznej i nowych mediów. Studiuje kompozycje na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, laureatka wielu konkursów kompozytorskich, brała udział w kursach pod okiem m.in. Grażyny Pstrokońskiej–Nawratil i Johannesa Kreidlera. Komponuje również dla teatru.
O WYDARZENIU:
Koncert wraz z projekcją filmu odbył się 16 listopada 2019 roku w Sali Kinowej Centrum Technologii Audiowizualnych.
ZESPÓŁ:
kurator: Daniel Brożek
plakat Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski
organizator: Fundacja pozyTYwka
współorganizator: Centrum Technologii Audiowizualnych
Cykl współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia