O nas

Canti Spazializzati - cykl warsztatowo-koncertowy

fot. Wojciech Chrubasik

Daniel Brożek i Marta Konieczna, fot. Wojciech Chrubasik

Prowadzona od roku 2018 inicjatywa poświęcona teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji dźwiękowych stworzonych dla wielokanałowego nagłośnienia. Łączy ideę prezentacji nowych projektów muzycznych z umożliwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspektów kompozycji dźwiękowej i stworzeniem platformy współpracy pomiędzy młodymi muzykami, kompozytorami i artystami dźwiękowymi.

Ninejszy serwis jest platformą streamingową powzwlającą na odsłuch przestrzenych utworów przygtowanych przez artystów/ki zaproszonych do udziału w naszych wydarzeniach. Każdy utwór jest dostępny w dwóch wersjach – bianuralnej i wielokanałowej. Wersja binaualna najlepiej odaje efekty dźwięku przestrzennego w odsłuchu słuchawkowym, ale też na zwykłych głosnikach stereofonicznych (2 głośniki) będzie dobrze słuchać. Wersja wielokanałowa jest przeznaczona dla systemów surround, poszechnie nazywanych kinem domowy, – czyli układów głosników 5.1 i 7.1, jak i soundbarów.

Obecnie projekt współtworzą:
Kurator: Daniel Brożek
Producentka, PR, współpraca kuratorska: Marta Konieczna
Realizacja dźwięku: Jędrzej Borowski
Identyfikacja wizualna: Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski + Gilbert Schneider
Strona WWW: Michał Szota
Organizator: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich
Partnerzy: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

W latach poprzednich w zespole Canti Spazializzati pracowali: Martyna Woch, Mateusz Sabela, Joanna Sokalska, Jan Chrzan, Emilia Konwerska.

W latach 2019-2023 organizatorką cyklu była Fundacja PozyTYwka

Cykl jest współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia | www.wroclaw.pl oraz w ramach funduszy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.

Spacery dźwiękowe

Platforma Echoes

Seria spacerów dźwiękowych stworzonych na platfrmie poszerzonech rzeczywistości (XR), przeznaczonych do samodzielnego odbycia wraz ze smartfonem i słuchawkami (można też słuchać na głośniczku, ale lepiej nie hałasować nadmiernie w miejscach. w które Was zapraszamy). By odby spacer należy zainstalować na smartfnie aplikację Echoes, następnie kliknąć w link wybranego spaceru i nacisnąć „STREAM WALK”.

Pola irygacyjne

Studium ekoaustyczne Wrocławskich Pól Irygacyjnych

Na Pola Irygacyjne zaprosiła nas w 2021 roku Katarzyna Roj. W ramach przygotoać do wystawy powstało słuchowisko ŚWIT. W roku 2022 rozpoczęlismy stały nasłuch audiosfery pół irygacyjnych i badać wpływ na środowisko naturalne zanieczyszczenia hałasem z pobliskich polom Obwodnicy Autostradowej Wrocławia, drogi szybkiego ruchu S5, lotniska Szymanów, oraz linii kolejowych. Prezentuemy wybór automatycznych nagrań terenowych proadzonych w trybie 24/7 przez cały rok kalendarzowy 2022.

20.10.2018
Canti Spazializzati #3

Canti Spazializzati #3 – Cosmic Tones for Mental Therapy. Gościnna edycja we wrocławskim Planetarium Pracowni Dydaktyki i Popularyzacji Astronomii.

PROGRAM:

Jędrzej Borowski – Planetarium
1kg PC – aloha kakahiaka
Beniamin Głuszek – Neuromuzyka

O UTWORACH:

1kg PC
aloha kakahiaka

Stworzone specjalnie pod przestrzeń planetarium słuchowidowisko jest mieszaniną motywów przedstawieniowych kultury popularnej z wizjami bardziej zakurzonymi, która przyciąga skojarzenie bliskiego spotkania z kosmoludkiem. Animacja powstała w programie symulującym właściwości fizyczne istoty przebywającej w ziemskim środowisku, towarzysząca temu muzyka jest połączeniem nagrań terenowych z dzwiękami generowanymi w otchłani komputera osobistego.

O ARTYST(K)ACH:

Jędrzej Borowski

Inżynier dźwięku, artysta dźwiękowy, performer. Od 2014 roku związany ze śląską sceną muzyki elektronicznej. Swoją twórczość prezentował w ramach wydarzeń Biura Dźwięku Katowice, Canti Spazializzati oraz Przeglądu Sztuki Survival. Tworzy improwizowane słuchowiska i kolaże oparte na nagran iach terenowych oraz znalezionych i splądrowanych dźwiękach. Nakładem wydawnictwa Pionierska Records wydał dwie kasety – “Układy niestabilne” zawierające nagranie live-actu z roku 2016, oraz zbiór nagrań terenowych z Tokio z roku 2018.

http://www.jborowski.com

1kg PC

Krystian Grzywacz – absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Członek kolektywu Gnojki. Zwycięzca trzeciej edycji Konkursu Najlepszych Dyplomów WroArt Center. Specjalizuje się w sztuce wideo, rzeźbie oraz generowaniu obszarów wirtualnych (VR). Brał udział w wystawach zbiorowych w Polsce oraz poza jej granicami.
kanał youtube artysty

Paulina Czerek (Beniovska) – przedstawicielka sceny techno i acid house w Polsce, kiedy trochę szumi lubi też puścić Bajm. Kiedy nie miksuje mikserem, zajmuje się produkcją i multidyscyplinarnymi projektami młodego artystycznego ciała w Polsce. Członkini kolektywu Gnojki. Grała live acty i dead sety w lokalnych klubach w Polsce i na Islandii. Aktualnie zagłębia się w tajniki field recordingu tworząc przy tym intrygujące dźwiękowe opowieści.
soundcloud artystki

Beniamin Głuszek

Twórca instalacji dźwiękowych, teoretyk muzyki. Główny przedmiot jego zainteresowań stanowi udźwiękowienie elektrycznej czynności ludzkiego mózgu (EEG). Swoje prace prezentował w Czechach, Holandii, Szkocji i Polsce – m.in. na festiwalach „Warszawska Jesień”, „AudioArt”, podczas Przeglądu Sztuki „Survival”.

https://www.polskieradio.pl/8/2565/Artykul/2030150,Fale-mozgowe-w-sztuce-i-medycynie?

O WYDARZENIU:

Koncert odbył się 2- października 2018 roku w Planetarium Pracowni Dydaktyki i Popularyzacji Astronomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Wydarzenie na Facebooku.

ZESPÓŁ:

Kurator: Daniel Brożek
Plakat autorstwa Karoliny Pietrzyk i Mateusza Zieleniewskiego

 

 

Krajowy Plan Odbudowy. Rzeczpospolita Polska. Sfinansowane przez Unię Europejską. NextGenerationEU