Kompozytorka urodzona w Krakowie w 1993 roku. Jej zainteresowania twórcze skupiają się wokół wątków ukrycia, „mikroskopu akustycznego” oraz metod wzajemnego przenikania się prostoty i złożoności. Jej utwory wykonywane były na polskich i zagranicznych koncertach i festiwalach, m. in.: Spor, Maerz Musik, Heroines of Sound, MFMW „Warszawska Jesień”, Sacrum Profanum, Musica Electronica Nova, Musica Polonica Nova, Pulsar Festival, Międzynarodowe Letnie Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, YCM. Współpracowała m.in. z Aarhus Sinfonietta, E-MEX Ensemble, Ensemble Modern, Ensemble Recherche, KNM Berlin, Matthiasem Geutingem, NJYD Quartet czy Orkest de Ereprijs. Uczestniczyła również w warsztatach: Donaueschinger Musiktage Next Generation (2016), SYNTHETIS (2016, 2017). W 2022 roku jej kompozycja „Part among Parts” reprezentowała Polskie Radio i otrzymała pierwszą lokatę w kategorii „Młodzi kompozytorzy” na 68. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w Palermo. Jest również laureatką Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów (2017), a także Stypendium Sapere Auso (2017/18) i Stypendium Popierania Twórczości duńskiego funduszu Koda Kultur (2018, 2022). Kształciła się w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Aarhus pod kierunkiem Juliany Hodkinson, Nielsa Rønsholdta oraz Simona Steena-Andersena. W 2023 roku obroniła z wyróżnieniem doktorat pod kierunkiem Anny Zawadzkiej-Gołosz w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
Canti Spazializzati #18 POSTOPERY
Canti Spazializzati #17 O wschodzie we Wschodnim
Canti Spazializzati #15
Canti Spazializzati #11
Canti Spazializzati #10
Canti Spazializzati #9
Canti Spazializzati #8
Canti Spazializzati #7
Canti Spazializzati #6
Canti Spazializzati #5
Canti Spazializzati #4
Canti Spazialzizati #3
Canti Spazializzati #2
Canti Spazializzati #1
O nas
Prowadzona od roku 2018 inicjatywa poświęcona teoriom i praktykom muzyki eksperymentalnej skupionym na koncepcjach uprzestrzenniania kompozycji dźwiękowych stworzonych dla wielokanałowego nagłośnienia. Łączy ideę prezentacji nowych projektów muzycznych z umożliwieniem artystom rozwijania przestrzennych aspektów kompozycji dźwiękowej i stworzeniem platformy współpracy pomiędzy młodymi muzykami, kompozytorami i artystami dźwiękowymi.
Ninejszy serwis jest platformą streamingową powzwlającą na odsłuch przestrzenych utworów przygtowanych przez artystów/ki zaproszonych do udziału w naszych wydarzeniach. Każdy utwór jest dostępny w dwóch wersjach – bianuralnej i wielokanałowej. Wersja binaualna najlepiej odaje efekty dźwięku przestrzennego w odsłuchu słuchawkowym, ale też na zwykłych głosnikach stereofonicznych (2 głośniki) będzie dobrze słuchać. Wersja wielokanałowa jest przeznaczona dla systemów surround, poszechnie nazywanych kinem domowy, – czyli układów głosników 5.1 i 7.1, jak i soundbarów.
Obecnie projekt współtworzą:
Kurator: Daniel Brożek
Producentka, PR, współpraca kuratorska: Marta Konieczna
Realizacja dźwięku: Jędrzej Borowski
Identyfikacja wizualna: Karolina Pietrzyk + Mateusz Zieleniewski + Gilbert Schneider
Strona WWW: Michał Szota
Organizator: Fundacja na Rzecz Studiów Europejskich
Partnerzy: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej
W latach poprzednich w zespole Canti Spazializzati pracowali: Martyna Woch, Mateusz Sabela, Joanna Sokalska, Jan Chrzan, Emilia Konwerska.
W latach 2019-2023 organizatorką cyklu była Fundacja PozyTYwka
Cykl jest współfinansowany ze środków Miasta Wrocławia | www.wroclaw.pl oraz w ramach funduszy Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: program wspierania działalności podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.
Spacery dźwiękowe
Seria spacerów dźwiękowych stworzonych na platfrmie poszerzonech rzeczywistości (XR), przeznaczonych do samodzielnego odbycia wraz ze smartfonem i słuchawkami (można też słuchać na głośniczku, ale lepiej nie hałasować nadmiernie w miejscach. w które Was zapraszamy). By odby spacer należy zainstalować na smartfnie aplikację Echoes, następnie kliknąć w link wybranego spaceru i nacisnąć „STREAM WALK”.
Canti Spazializzati #17 O wschodzie we Wschodnim
Canti Spazializzati #14 Rzeczne nasłuchy
Canti Spazializzati #13 Płynny Grunt
Pola irygacyjne
Na Pola Irygacyjne zaprosiła nas w 2021 roku Katarzyna Roj. W ramach przygotoać do wystawy powstało słuchowisko ŚWIT. W roku 2022 rozpoczęlismy stały nasłuch audiosfery pół irygacyjnych i badać wpływ na środowisko naturalne zanieczyszczenia hałasem z pobliskich polom Obwodnicy Autostradowej Wrocławia, drogi szybkiego ruchu S5, lotniska Szymanów, oraz linii kolejowych. Prezentuemy wybór automatycznych nagrań terenowych proadzonych w trybie 24/7 przez cały rok kalendarzowy 2022.